Autor |
Wiadomość |
lex
Administrator

Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 727
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: i jeszcze jeden i jeszcze raz....
|
Wysłany: Wto 16:11, 17 Paź 2006 Temat postu: FANUK- |
|
FANUC O-TC
G0 Ruch szybki po prostej
G01 Ruch roboczy po prostej
G02 Ruch roboczy po łuku w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara
G03 Ruch roboczy po łuku w kierunku przeciwnym z ruchem wskazówek zegara
G10 Ruch szybki po prostej we współrzędnych biegunowych
G11 Ruch roboczy po prostej we współrzędnych biegunowych
G12 Ruch roboczy po łuku w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara we współrzędnych biegunowych
G13 Ruch roboczy po łuku w kierunku przeciwnym z ruchem wskazówek zegara we współrzędnych biegunowych
G33 Gwintowanie w jednym przejściu
G09 Precyzyjne zatrzymanie
G40 Odwołanie korekcji
G41 Korekcja lewostronna
G42 Korekcja prawostronna
G53 Odwołanie przesunięcia punktu zerowego
G54
G55
G56
G54 Wywołanie kolejnych przesunięć punktu zerowego z rejestru PSO G04 Przerwa czasowa
G58 Zadawanie przesunięcia punktu zerowego w treści programu. Często tak zadaje się długość półfabrykatu.
G59 Zadawanie przesunięcia punktu zerowego w treści programu.
G60 Tryb dokładnej obróbki (ostre przejścia krawędzi)
G92 Ograniczenie obrotów
G62 Odwołanie G60
G64 Odwołanie G60
G70 Wymiary w calach
G71 Wymiary w milimetrach
G90 Programowanie absolutne
G91 Programowanie przyrostowe
G94 Posuw w mm na minutę
G95 Posuw w mm na obrót
G96 Stała szybkość skrawania
G97 Stałe obroty
G48 Opuszczanie konturu jak przy najeżdżaniu
G147 Najeżdżanie po prostej
G247 Najeżdżanie po łuku - ćwiartka koła
G347 Najeżdżanie po łuku - pół koła
G148 Opuszczanie po prostej
G248 Opuszczanie po łuku - ćwiartka koła
G348 Opuszczanie po łuku - pół koła
G50 Odwołanie zmiany skali
G51 Wybór skali
Cykle tokarskie
L93 Toczenie kanałków, przecinanie.
L94 Toczenie podcięć pod gwint.
L95
L96 Cykl toczenia zgrubnego z zataczaniem lub bez.
L97 Cykl gwintowania
L971 Cykl gwintowania wzdłużnego zoptymalizowany czasowo
L98
Cykl głębokiego wiercenia z łamaniem lub usuwaniem wióra.
L99 Łańcuchy gwintów
Funkcje maszynowe M00 Stop bezwarunkowy
M01 Stop warunkowy M02 Koniec programu głównego
M17 Koniec podprogramu
M30 Koniec programu głównego i powrót na początek
M03 Obroty prawe
M04 Obroty lewe
M05 Obroty stop
M08 Chłodziwo włączone
M09 Chłodziwo wyłączone
M20 Kieł konika z powrotem
M21 Kieł konika do przodu
M25 Uchwyt otworzyć
M26 Uchwyt zamknąć
M71 Włączyć wydmuchiwanie wiórów z uchwytu
M72 Wyłączyć wydmuchiwanie wiórów z uchwytu
........................uwaga.............................
niektóre funkcje mogą się różnić w zależności od producenta maszyny i oprogramowania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lex dnia Śro 13:49, 22 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wy wiecie kto
Bumelant

Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: skadinad
|
Wysłany: Wto 17:43, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
NO TO SIĘ POROBIŁO !!!
MOŻE KTOŚ CHCE SIĘ POBAWIĆ SYMULATOREM CNC. MOŻE WARTO
[url][link widoczny dla zalogowanych][/url]
MYŚLĘ ŻE FANUK DLA WIELU JEST SYSTEMEM MAŁO ZROZUMIAŁYM ZE WZGLĘDU NA MAŁO CZYTELNĄ EDYCJĘ (INSERT, EOB, ...)
MOŻE POMOŻE
System Fanuc - Edycja programu
Na podstawie FANUC 0
UWAGA: Aby móc edytować programy należy wsadzić i przekręcić klucz Program Protect !
1. Wpisywanie nowego programu do maszyny
EDIT
PRGRM
o2155 - litera "o" i numer programu który chcemy utworzyć.
INSERT
Na ekranie pojawi się wpisany przez nas numer programu i znak końca programu %:
o2155%
2. Pisanie treści programu:
G0 INSERT G54 INSERT G90 INSERT EOB INSERT
Na ekranie pojawi się linijka:
o2155
G0 G54 G90 ;
%
Klawisz EOB wstawia znak ; czyli koniec linijki.
I tak dalej, aż napiszemy cały program.
W momencie wpisania linijek są one zapamiętywane na stałe w maszynie.
3. Edycja programu
3.1 Podstawowe nazwy:
Kursor - to migająca kreseczka w treści programu.
Kursor wskazuje miejsce, w którym będziemy wpisywać kolejne słowa programu.
Słowo - to kombinacja litery i cyfr. Np. G0 G54 M98 to trzy pojedyncze słowa programu.
Blok - to inaczej cała linijka programu, aż do znaku końca bloku ; Np. cały blok programu to:
G0 G54 G90 ;
Do przesuwania kursora po programie służą klawisze:
CURSOR przesuwa po jednym słowie do przodu i do tyłu programu
PAGE - przesuwa po całym ekranie w górę i w dół programu.
UWAGA ! - Przed ponownym uruchomieniem programu należy koniecznie wrócić kursorem na sam początek programu (najszybciej klawiszem PAGE ). Inaczej program wystartuje od miejsca w którym stoi kursor np. od połowy programu. Zwykle kończy się to niekontrolowanym ruchem i połamaniem narzędzi. Jeśli stosujemy to z rozwagą, można to wykorzystać do uruchomienia programu od dowolnego bloku.
3.2 Wstawianie pustej linijki pomiędzy bloki programu:
Ustawić kursor na znaku linijke wyzej;
Wcisnąć EOB INSERT
Poniżej pojawi się pusta linijka tylko ze znakiem końca bloku ;
3.3 Wstawianie słowa pomiędzy inne:
Jeśli chcemy wpisać słowo pomiędzy dwa inne trzeba ustawić kursor na słowie za którym chcemy coś dopisać. Np. Jeśli w linijkę M98 P1005 ;
chcemy coś dopisać pomiędzy M98 a P1005 to kursor musi stać na M98 i wtedy piszemy nowe słowo, np. X-108. INSERT Efekt będzie następujący:
M98 X-188. P1005 ;
3.3 Kasowanie słowa z programu:
Do kasowania słowa lub znaku końca bloku służy klawisz DELET. Kasowane jest słowo na którym stoi kursor.
3.4 Kasowanie nie zatwierdzonego słowa:
Jeśli jeszcze nie nacisnęliśmy klawisza INSERT , a już wiemy, że słowo jest źle wpisane, możemy anulować wpisywanie klawiszem CAN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
WM55
Bumelant

Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:43, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
Dane skopiowane ze strony, w praktyce funkcje maszynowe chyba się rużnią.
M14 zamknięcie szczęk
M15 otwarcie
M50 zamknięcie kłapacza
M51 otwarcie
Zmiany w programie:
wybór kabiny
edit ---> program
wpisujemy O234 (NUMER PROGRAMU, PODANY W TECHNOLOGI U GóRY W PROGRAMIE DANEJ KABINY) i wciskamy kursor w prawo, przenieśliśmy się do programu
kursorami wyszukujemy wartość którą chcemy zmienić, najeżdźamy na nią kursorem
i z pulpitu wpisujemy nową, zatwierdzamy Alterem
wyjście do programu maszynowego O1 strzałka w prawo( nie 01 tylko O JAK OLA)
i można jechać dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wy wiecie kto
Bumelant

Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: skadinad
|
Wysłany: Śro 20:39, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
Jeśli chodzi o poprzedni wpis to z tego co pamiętam a chyba dobrze pamiętam to w Fanuc'u zamknięcie i otwarcie szczęk wygląda tak jak w Sinumerik'u tzn:
M10 - zamknięcie
M11 - otwarcie
a sterowanie nożem typu kłapacz może być za pomocą różnych funkcji ponieważ jest to narzędzie specjalne i funkcja ta jest uzależniona od konkretnego typu maszyny i sterownika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lex
Administrator

Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 727
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: i jeszcze jeden i jeszcze raz....
|
Wysłany: Czw 7:57, 19 Paź 2006 Temat postu: kłapacz |
|
(przeniesiono do"kłapacz ośQ)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lex dnia Sob 15:47, 21 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wy wiecie kto
Bumelant

Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: skadinad
|
Wysłany: Pią 17:46, 20 Paź 2006 Temat postu: |
|
Dokładnie tak jak opisał kolega, z tym że wartym zauważenia jest wynalazek znajdujący się w centrach tokarskich Emag. Głowice, które posiadają te maszynki(GT51 i GT3A) są głowicami przystosowanymi zarówno do narzędzi tokarskich jak i frezerskich czy wierteł. W sytuacji jaka ma miejsce na osławionym gnieżdzie Łabędzia(gt51) obok inkubatora narzędzie typu kłapacz jest zastsowana jako dodatkowa oś maszyny o ile dobrze pamiętam A lub A1, natomiast GT3A posiada 2 dodatkowe osie (sterowanie dolną i górną częścią narzędzia).
Na GT46-47 jest również zastosowany sprytny wynalazek typu kłapacz umieszczony w ścianie bocznej kabiny, który również posiada własną odrębnie sterowaną oś. Co więcej maszynki te posiadają kolejną oś Y (poprzeczną do osi Y - tak jak frezarki), dzięki której tarcza wchodzi w kłapacz. Kolejną osią Emag'ów są ich podajniki - oś Q, która ściśle współpracuje za pośrednictwem programów z pozostałymi osiami obrabiarki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|